1967-1976​

מבצעים 1967-1976

מבצע דוידקה

מבצע דוידקה היה פשיטה מוסקת שבוצעה על ידי סיירת צנחנים ב-13 באוקטובר 1973, ביומה השביעי של מלחמת יום הכיפורים בקטייפה בעומק סוריה. המבצע נפסק ובוטל במהלך התנועה אל היעד מאחר שהכוח נתגלה על ידי כוחות סוריים וחולץ על ידי מסוק תחת אש.

קרא עוד

מבצע כותונת

מבצע כותונת הוא פשיטה לילית של סיירת צנחנים שהתקיימה ביומה השישי של מלחמת יום הכיפורים בעומק סוריה באזור משולש הגבולות סוריה-עיראק-ירדן, שנועדה לפגוע בתשתיות ובשיירות רכב עיראקיות שנשלחו לסייע לצבא סוריה במלחמה כנגד ישראל.

קרא עוד

מבצע אביב נעורים

מבצע אביב נעורים היה מבצע של צה”ל שהתרחש בלילה שבין 9 ל-10 באפריל 1973. כוחות מסיירת מטכ”ל, חטיבת הצנחנים ושייטת 13 תקפו מספר יעדי פת”ח והחזית העממית בביירות ובאזור צידון, בתגובה לגל התקפות טרור שביצעו ארגונים פלסטיניים.

קרא עוד

מבצע רודוס

מבצע רודוס הידוע גם כמבצע שדואן הוא מבצע צה”לי שהתרחש ב-22 בינואר 1970, במהלך מלחמת ההתשה באי שדואן (شدوان), אי אלמוגים בים סוף, דרומית-מערבית לשארם א-שייח.
מטרות המבצע היו לקיחת שבויים מצריים כ”קלפי מיקוח” והמשך התשת הצבא המצרי.

קרא עוד

מבצע תרנגול 53

מבצע תרנגול 53 הוא מבצע במהלך מלחמת ההתשה, בלילה שבין 26 ו-27 בדצמבר 1969, ובו השתלטו כוחות צה”ל על תחנת מכ”ם מצרית בראס ע’אריב, והביאו את המתקן לישראל. בפעולה השתתפו יחידות מחטיבת הצנחנים (גדוד 50 וסיירת צנחנים) ומחיל האוויר, והיא נחשבת לאחת הפעולות הנועזות והיצירתיות בתולדות צה”ל – “כלקוחה מעולם הסרטים”, כך כינה אותה הרמטכ”ל, דאז, רב-אלוף חיים בר-לב.

קרא עוד

מבצע הלם

מבצע הלם היה המבצע הראשון שביצע צה”ל בעומק מצרים. המבצע נערך ב-31 באוקטובר 1968 ובו פשטו כוחות סיירת צנחנים, מוטסים במסוקי “סופר פרלון”, על שלושה יעדי תשתית חשובים במצרים.

קרא עוד

מבצע תשורה

מבצע תשורה היה מבצע של צה”ל שנערך ב-28 בדצמבר 1968, ובמסגרתו פשטו כוחות סיירת מטכ”ל וסיירת צנחנים בפיקודו של רפאל איתן על שדה התעופה הבינלאומי ביירות, והשמידו 14 מטוסי נוסעים של חברות תעופה ערביות.

קרא עוד

פעולת כַּרָאמַה

פעולת כַּרָאמַה פעולת כַּרָאמַה / מבצע תופת הייתה תקיפה נרחבת של כוחות שריון, צנחנים וחיל אוויר של צה”ל, ב-21 במרץ 1968, על מפקדת הפת”ח והעומד

קרא עוד